یکپارچگی در برنامه ریزی هوشمند دانشگاهی

در تنظیم برنامه هفتگی در دانشگاه های کشور، یکی از معضلاتی که مدیران ارشد برنامه ریزی ممکن است درگیر آن شوند، عدم وجود وحدت رویه  و یکپارچگی در دانشکده ها و گروه های مختلف جهت برنامه ریزی دانشجویان می باشد.

این موضوع میتواند نشعت گرفته از قوانین مختلف در هر گروه و یا عدم وجود یک قانون ثابت در کل دانشگاه باشد. یکی دیگر از عوامل عدم وجود وحدت رویه، میتواند فقدان یک سامانه ی جامع و به طبع آن فقدان یک کنترل واحد بر روند اجرای برنامه ریزی دانشجویان توسط مدیران ارشد دانشگاه و یا مدیران و کارشناسان محترم گروه باشد. یکپارچگی در برنامه ریزی دانشگاهیهمچنین عدم اطلاع بر خط از تغییراتی که کارشناسان و مدیران گروه دیگر در لحظه در منابع مشترک(دروس مشترک، اساتید و کلاس های مشترک بین گروه های مختلف) بقیه ی کاربران می دهند، میتواند مشکلاتی را در این زمینه به وجود آورد.

 

برای حل این مشکل روش ها و راه حل های متعددی وجود دارد که هر کدام میتواند مزایا و معایب خود را داشته باشد. ما در ترنج به این نتیجه رسیده ایم که ارتباط بایستی به صورت بر خط در مدیریت منابع اشتراکی وجود داشته باشد. به همین منظور مالکیت منابع در نرم افزار تنظیم برنامه هفتگی ترنج تعبیه شده است. این ماژول قابلیت اشتراک منابع(دروس، کلاس ها و اساتید) را برای مدیران و کارشناسان مختلف گروه ها در یک دانشکده یا دانشگاه فراهم مینماید. سطوح مختلف دسترسی برای کاربران و ادغام این فرآیند با فرآیند های دیگر برنامه ریزی و ماژول های دیگر، میتواند مشکل وحدت رویه را در تنظیم برنامه دانشجویان برطرف نماید.