امکانات نرم افزار تنظیم برنامه هفتگی دانشگاهی ترنج

سامانه تنظیم برنامه هفتگی ترنج، یک سامانه جامع دانشگاهی جهت تسهیل برنامه ریزی دروس(که قبلا به صورت دستی توسط مدیران یا کارشناسان محترم گروه انجام میشد) می باشد. کلیات امکانات سامانه به طور خلاصه به شرح ذیل بیان می گردد. جهت دریافت دمو رایگان و یا کاتالوگ محصول می توانید از طریق این لینک، درخواست خود را برای ما بفرستید.

 hhs1020

هوش مصنوعی 

به کامپیوتر اجازه دهید برنامه هفتگی شما را بچیند

در روندهای معمول تهیه برنامه هفتگی، روند، کاملا به هوشمندی و دقت انسان وابسته است. به دلیل وابستگی کیفیت برنامه تهیه شده به تعداد پارامترهایی که به طور همزمان باید رعایت شود و چند بعدی نبودن هوش انسانی در این زمینه، اغلب مشکلات متعددی در حین و بعد از برنامه ریزی پدید می آید.

به طور کلی چیدمان دستی برنامه هفتگی نیازمند آموزش فنون آن و در نهایت به هنر و صبر برنامه ریز وابسته است که این فرایند با توجه به حجم دروس مشکل و طاقت فرسا می باشد.

در سامانه ترنج تنظیم و تهیه برنامه هفتگی بر اساس اطلاعات ثبت شده به کمک یک زیرسامانه متکی بر هوش مصنوعی تولید می شود. این بخش در حال حاضر تعداد قابل توجهی شرط عمومی را رعایت کرده و به نحوی طراحی شده است که امکان افزودن شروط اختصاصی را داراست.

کنترل قوانین

کنترل محدودیتها و قوانین برنامه هفتگی و بهبود آن را به ترنج بسپارید

هوش مصنوعی سامانه ترنج، قوانین مختلفی را جهت چیدمان برنامه هفتگی کنترل می کند که می توان آنها را به دو دسته ذیل تقسیم نمود

۱. قوانین قطعی

این بخش از قوانین، باید در سامانه حتما رعایت گردند مثل کنترل تداخل در برنامه هفتگی کلاسها و اساتید و یا در برخی از دانشگاهها کنترل سقف تدریس اساتید در روز

۲. قوانین نرم

این بخش از قانونها در راستای بهبود برنامه هفتگی طراحی گردیده اند مثل کم نمودن گپ(پنجره خالی) در برنامه هفتگی دانشجویان و یا در برخی از دانشگاه ها  کاهش تردد دانشجویان به دانشگاه می توان نام برد

جهت آشنای بیشتر با قوانین استاندارد و عمومی سامانه ترنج به لینک قوانین استاندارد سامانه ترنج مراجعه نمایید.

 

7946993_l

n00020088-b

 تسهیل ارتباطات

دروس و اساتید خود را به راحتی سرویس دهید و مدیریت آن را به ترنج بسپارید

نرم افزار ترنج با هدف بهبود تنظیم برنامه هفتگی دانشگاهها طراحی گردید و بر اساس تجربیات چندین ساله ی اجرای آن در دانشگاههای مختلف توسعه و بهبود داده شد که منجر به رضایت بخشی در واحدهای دانشگاهی گردید.

استفاده از این سیستم باعث تسهیل ارتباطات بین کارشناسان و مدیران گروه ها و مسئولین دانشکده ها و ارتباط آنها با معاونت آموزشی و مرکز محاسبات دانشگاه بوده و نتیجه آن یکپارچه سازی معاونت آموزشی در زمینه تنظیم برنامه هفتگی خواهد بود.

حل مشکل کمبود کلاس

با ترنج کلاس های دانشگاه را بین گروههای آموزشی بالانس کنید 

مشكل كمبود كلاس  به طور چشمگیری با توجه به يكپارچه بودن تنظيم برنامه هفتگي و  تنظيم دروس در تمام هفته به طور مساوي توسط نرم‌افزار کاهش می‌یابد.

اسامانه با بالانس نمودن دروس کل دانشگاه در طول هفته اقدام به حل مشکل کلاس می نماید. در این خصوص رعایت کلاس ترجیحی برای هر گروه آموزشی وجود دارد ولی در مواقعی که فضای خالی موجود باشد بین گروههای آموزشی که نیاز دارند توسط سامانه هوشمند تخصیص داده می شود

 images
4

محیط کاربر پسند

محیط سامانه ترنج را آسان و زیبا ساختیم

ساختار منظم و یکپارچه در سامانه با رعایت UX و کاربر پسندی نرم افزار، محیط آسان و زیبا در هنگام کار با برنامه پدید آورده است

امکانات عمومی سامانه می توان به موارد ذیل اشاره کرد

دسترسی آسان به لیست‌ها و منابع داده‌ای (درس، استاد، کلاس، نظام آموزشی)

استفاده از میانبرها کار با چند المان به صورت هم زمان در زبانه‌های (Tab) مختلف

دسترسی سریع به راهنما در فرمهای مختلف

داشبوردحاوی اطلاعات تجمیعی اشاره نمود.

در این زمینه ساده سازی اصلاح و تعریف داده ها مخصوصا در زمینه ارائه درس و برنامه هفتگی به عنوان فرمهای پر کاربرد از مزایای مهم سیستم می باشد.

ارتباط با سامانه جامع

عملیات ورود اطلاعات شما کاهش پیدا می کند 

ترنج با سامانه های جامع متصل است.بنابراین اطلاعات پایه مثل دروس و اساتید را دریافت و برنامه هفتگی را به آن انتقال می دهد. سامانه ترنج قابلیت اتصال به انواع سامانه های جامع مانند گلستان، آفتابگردان، سیدا و … را دارا می باشد. سامانه لینک ترنج از قسمت های زیر تشکیل شده است:

الف) دریافت اطلاعات

نرم افزار ترنج از زیرسامانه ای جهت دریافت و انتقال اطلاعات با سامانه های جامع آموزش بهره می برد. این زیر سامانه امکان دریافت اطلاعات پایه مورد نیاز نرم افزار از قبیل اساتید، دروس، کلاس ها، ترم بندی و … را از سامانه جامع دارد.

ب) انتقال اطلاعات

پس از تولید برنامه هفتگی نیز نتایج با سهولت به سامانه جامع انتقال می یابد تا در زمان انتخاب واحد توسط دانشجویان استفاده شود. این روند کاملا خودکار و با حداقل دخالت کاربر صورت می گیرد. در حال حاضر این قابلیت برای سامانه های گلستان، سیدا و آفتابگردان وجود دارد و سایر سامانه ها در حال پیوستن به این لیست هستند.

32
 12

دستیار خوشدست برنامه هفتگی

شما آزادید برنامه هفتگی خروجی هوش مصنوعی را به صورت دستی به آن صورت که دوست دارید تغییر دهید.

یکی از مزایای مهم سامانه ترنج که محبوبیت زیادی بین کارشناسان برنامه ­ریزی و مدیران گروهها را دارا می باشد امکانات موجود در بخش برنامه هفتگی است در این خصوص مشاهده و ویرایش برنامه ­هفتگی به صورت دستی توسط کاربر در یک محیط کاملا داینامیک امکانپذیر می باشد.

  • امکان چیدمان دستی دروس جهت فیکس نمودن برخی از دروس و اساتید قبل از اجرای سامانه هوشمند
  • امکان ویرایش و اصلاح خروجی سامانه هوشمند بعد از اتمام بخش هوش مصنوعی نرم افزار به علتهایی از قبیل تغییر نظر اساتید و یا اضافه و کم شدن دروس.
  • تنظیم بخش‌های ثابت برنامه هفتگی مانند جلسات گروه و دانشکده
  • تهیه خروجی در قالب تصویر pdf و word و ….

امکان ثبت ترجیحات اساتید جهت تدریس دروس

ترجیهات برنامه هفتگی اساتید و دانشجویان را به راحتی به ترنج بگویید

در این فرم استاد می­ تواند ساعات پیشنهادی خود را وارد کند علاوه بر آن کاربر می ­تواند ترجیحات ساعات پیشنهادی خود را نیز با استفاده از رنگ بندی وارد نماید.

به عنوان مثال ترجیح استاد این است که تا حد امکان در ساعات ۴ الی ۶ روزهای یکشنبه و دوشنبه درس نگذارد که به سبک روبرو پیشنهاد خود را در آن ساعات با رنگ قرمز وارد می نماید

نکته: ثبت محدودیت ساعتی در هفته برای کلیه منابع از قبیل کلاس و ترمها و حتی خود درس ارائه شده امکان پذیر می باشد به عنوان مثال اگر قرار باشد درسی در بعد ازظهرها تشکیل نشود می توان محدوده مجاز آن را آن را صرفا در صبح تنظیم کرد و یا اگر قرار باشد دانشجویان دکترا فقط در دو روز آخر هفته بیایند می توان در این بخش محدودیتها را وارد نمود.


9
 8

ارائه درس بر اساس سوابق

به آسانی دروس خود را در ترنج ارائه کنید

یکی از مهمترین فرمها در سامانه ترنج ارائه درس می باشد در این بخش کاربر می تواند دروس خود را جهت چیدمان برنامه هفتگی ارائه کند.

از مهمترین مزایای این بخش می توان به موارد ذیل اشاره کرد

  1. کمک به کاربر در ارائه درس با آوردن سوابق ارائه درس از ترم های گذشته از قبیل نحوه برگزاری و اساتیدی که قبلا درس مورد نظر را ارائه نموده اند
  2. امکان دسترسی به کلیه اطلاعات مورد نیاز جهت ارائه درس در یک فرم
  3. امکان تکرار ارائه درس با حفظ اطلاعات فرم

نکته: کلیه فیلدهای این فرم دارای تنظیمات پیشرفته بوده که بعد از ارائه در صورت نیاز می توان آنها را تکمیل نمود

پشتیبانی ترنج

سیستم پشتیبانی یکپارچه با سامانه ترنج

سامانه ترنج دارای بخش سامانه محاوره­ ای جهت ثبت درخواستهای کاربران می ­باشد در این بخش کاربران ضمن ارسال و رهگیری سوالات خود می توانند با سایر کاربران دانشگاه نیز ارتباط برقرار نمایند.

بخش پشتیبانی شرکت با جواب سوالات به صورت آنلاین نسبت به پاسخگویی اقدام می نمایند.


7

 10

مالکیت دسترسی و امکان تعریف چارت دانشگاه

ساختار امنیتی مطلوب جهت مدیریت حقوق دسترسی در سامانه وجود دارد

یکی از قابلیت مهم سامانه ترنج سیستمی نمودن فرایند تدوین برنامه هفتگی می باشد در این راستا کاربر می تواند با تعریف چارت دانشگاه در سامانه و تخصیص دروس، اساتید و کلاسها به آن از قابلیتهای امنیتی دسترسی به داده ها به صورت کاملا منعطف بهره ببرد.

جهت چیدمان دروس سرویسی قابلیت حق دسترسی محدود به یک استاد، کلاس و یا یک درس جهت تکمیل اطلاعات ، توسط سایر کاربران وجود دارد.

این قابلیت در کنار زیر سیستم “ارسال پیام” باعث تسهیل ارتباط بین گروههای آموزشی مختلف با رعایت مسائل حقوق دسترسی به داده ها گردیده است


 

امکان دسترسی به سامانه با هر مرورگر یا دستگاه

از همه جا به ترنج دسترسی دارید

سامانه ترنج با استفاده از تکنولوژی ASP.NET MVC , JQuery ,Bootstrap طراحی گردیده است که نتیجه آن امکان دسترسی به سامانه از طریق وب با هر دستگاه ای از قبیل موبایل، تبلت و… به صورت کاملا Responsive  است



14
16  

حفظ سوابق

برنامه هفتگی ترمهای قبل را به راحتی می توانید مشاهده نمایید

رویکرد تولید سامانه ترنج همواره تولید یک سامانه جامع در خصوص برنامه هفتگی بوده که در این زمینه حفظ سوابق اطلاعات یکی از مسائل مهم در طراحی اولیه بانک اطلاعاتی می باشد. در این خصوص کاربر می تواند در کلیه فرمهای ورود اطلاعات به سوابق اطلاعات نیم سالهای تحصیلی قبلی مراجعه نماید.

پیش محاسبه

یکی از مزایای مهم سامانه ترنج امکان پیش محاسبه است

در پیش محاسبه اطلاعات وارد شده جهت کنترل خطاهای منطقی قبل از اجرای سامانه هوشمند نمایش داده می گردد که می توان به موارد ذیل اشاره کرد

دروس بدون استاد

بالاتر بودن حجم دروس تخصیصی به استاد نسبت به ساعت پیشنهادی

کمبود کلاس نسبت به حجم درس ارائه شده و…


2